شنبه, 1 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 147
  • کد خبر : ۳۹۱۳
selectedimage
جلسه بررسی مشكلات پیرامون مسائل مرتبط شهرداری و شركت آب و فاضلاب استان اردبیل در محل استانداری اردبیل برگزار شد
در جلسه ای که با حضور مهندس بهنام جو، استانداراردبیل برگزار شد ، پیرامون مسائل و مشکلات مرتبط شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در رفع مشکلات شهروندان و همچنین آبگرفتگی های سطحی در روزهای بدون بارش سال و برنامه ریزی برای فصل بارندگی بحث و بررسی بعمل آمد.

به گزارش دفترروابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل، در این جلسه که با حضور مهندس بهنام جو، استانداراردبیل برگزار شد ، پیرامون مسائل و مشکلات مرتبط شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در رفع مشکلات شهروندان و همچنین آبگرفتگی های سطحی در روزهای بدون بارش سال و برنامه ریزی برای فصل بارندگی بحث و بررسی بعمل آمد.

مهندس به نژاد با بیان اینکه جمع‌آوری آب‌های سطحی جزو وظایف شرکت آب و فاضلاب نیست، اظهار داشت: نباید روان آب‌های سطحی از جمله آب باران به شبکه فاضلاب هدایت شود.

مدیرعامل  شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به پس‌زدگی فاضلاب در برخی از مناطق شهر در هنگام بارندگی‌ خاطرنشان کرد: علت اصلی آن هدایت آب‌های سطحی به منهول‌های فاضلاب به منظور کاهش آب گرفتگی معابر است.

وی تصریح کرد: دربیشتر نقاط شهری جمع‌شدن آب باران و عدم وجود تأسیسات لازم شهری برای تخلیه آن، منجر به ورود این آب‌ها به شبکه فاضلاب شده و مشکلاتی را به وجود آورد.

در ادامه مدیرعامل شرکت فاضلاب شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل نیز تاکید کرد: بر اساس مبانی و ضوابط طراحی شبکه های فاضلاب و آبهای سطحی و همچنین مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان، اولویت شبکه فاضلاب برای ایران شبکه مجزا است و شبکه فاضلاب شهراردبیل هم بر این مبنا طراحی و اجرا شده است.

مهندس به نژادخاطرنشان کرد: ورود هرگونه آب‌های سطحی باعث اختلال در کارکرد شبکه فاضلاب می‌شود و می‌تواند موجب پس‌زدگی و همچنین موجب ایجاد خسارت غیر قابل جبرانی به شبکه فاضلاب شهر و تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب شود.

بنابراین گزارش فراهم آوردن تمهیدات لازم جهت دفع آبهای سطحی ، رفع گرفتگی های فاضلاب ، تقویت ایستگاههای پمپاژ و سپتیک های دفع فاضلاب و… از جمله موضوعات مطرح شده بود که مورد تصمیم گیری و تقسیم کاری در دستورکاری نیروهای خدمات شهری شهرداری اردبیل و همچنین شرکت آبفا قرار گرفت.

فرامرز به نژاد مدیر عامل شرکت  آب وفاضلاب استان اردبیل ، در این جلسه ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تعامل بیش از پیش بتوانیم درصدد رفع مشکلات عدیده شهروندان در بحث فاضلاب شهری، داشته باشیم تا شاهد مشکلات کمتری در سطح شهر باشیم

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    آخرین بروزرسانی سایت : 1403/01/30 10:55
    6.1.8.0
    V6.1.8.0